Σελίδες

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2021

Τότε......


 Ναι μεγάλωσα σε χωριό..... 

Τότε που οι αυλές ήταν γεματες από χαμόγελα και φωνές παιδιών και δεν διαμαρτυροταν κανείς.... 

Παίζαμε μέχρι που αναβαν τα φώτα στο δρόμο.... 

Τότε που ποναγαν τα κωλομέρια μας από το ποδηλατο και δε λογαριάζαμε πονο ακόμη και όταν πεφταμε και γδερναμε τα γόνατα μας η μάνα μας το γιατρευε με λίγο βαμμα δεν παθαμε τίποτα ... Ήταν συνηθισμένο.... 

Τότε δεν είχαμε τηλέφωνα έξυπνα, τάμπλετ, πλευ στέισον με μια φωνή η μάνα μας έβρισκε και μαζευόμαστε σπίτι δεν χαθήκαμε ποτε.... 

Παίζαμε κυνηγητό, κρυφτό, μακριά γαιδουρα πετροπολεμο, εφταπετρο,καραβανα και όταν τσακωνόμαστε ένα "δε σε έχω φίλο" ήταν αρκετό για να λυθεί η παρεξηγηση... Ακόμα και όταν γινόταν καζουρα δεν παρεξηγιομαστε την άλλη μέρα παλι παιχνιδι... Αγκαλιαζομαστε, παλευαμε, πεφταμε κατω, κυλιομαστε στα χώματα δεν αρρωστήσαμε ποτε..... 

Πίναμε από το ίδιο μπουκάλι νερό, ή ένα λάστιχο απο τη βρυση ήταν αρκετό δεν κολλήσαμε τίποτα.... Οι μόνες αρρώστιες που κολλήσαμε ήταν οι παιδικες και αυτές  ετσι για να ξεμπερδευουμε....Μια φέτα ψωμί και τυρί ήταν το κολατσιό μας, φέτα ψωμί βρεγμένη με ζάχαρη ήταν το γλυκό μας δεν παχυναμε ποτε.,.. 

Είχαμε ΦΙΛΟΥΣ αληθινούς μαζευόμαστε όλοι στην πανω γειτονιά και κανονιζαμε τι θα κάναμε

Παίρναμε τα ποδηλατα βόλτες στην εξοχή,ανεβαιναμε στα δέντρα, μαζεύαμε τζιτζίκια, αράχνες, μυρμήγκια, δε φοβόμαστε..φωναζαμε τόσο δυνατά που νομίζαμε ότι θα ξεκολλήσουν τα πνευμονια μας....κόβαμε φρουτα από όπου βρίσκαμε κάποιο δέντρο να δαμασουμε την πεινα μας χωρίς να τα πλυνουμε...δεν παθαμε τίποτα... 

Πόσα λάστιχα δεν τρυπησαμε, ποσες μπαλες δε χάσαμε δεν μας ενοιαζε, δεν υπήρχε γκρίνια, απαίτηση μιζέρια... 

Τα καλοκαίρια τρεις μήνες διακοπές να γυρνάμε στις παραλιες, στα βραχάκια να πιανουμε καβούρια, πεταλιδες, και να τα τρώμε επί τόπου! Χωρίς αντηλιακό με δείκτη προστασιας 50,χωρις γυαλιά ηλίου, χωρίς καπέλο., δεν είχαμε μαθήματα ιστιοπλοΐας, τένις, μπαλέτο, φτιάχναμε όμως κάστρα από άμμο.... 

Όταν άρχιζε το σχολείο με ένα μολυβι και τη μπλε γόμα,πεντε ξυλομπογιες περνάγαμε όλη τη χρονιά και ειχαμε δίψα για μάθηση... Στο διάλλειμα παιζαμε σχοινάκι, πεντοβολα, καραβανα,μπιζ.... Πηγαίναμε εκδρομές στη φυση και στο γυρισμό τραγουδουσαμε "ο κλήρος πεφτει στα αγόρια..... "

Τα αγόρια φλερταρανε τα κορίτσια στο δρόμο και όχι σε ένα τσατ ρουμ ή στο μεσεντζερ ή μήνυμα... Τρώγαμε ότι είχε μαγειρέψει η μάνα μας,μας άρεσε ή δεν μας άρεσε ... 

Και το πρωι της Κυριακής δεν τρώγαμε τίποτα γιατί θα πηγαιναμε να κοινωνήσουμε.. 

Είχαμε ελευθερία!!! Δεν μας έκλεισαν μέσα, παιξαμε, πονεσαμε, μαθαμε, πετυχαμε, αποτύχαμε, ωριμασαμε, γίναμε υπεύθυνοι!!! 

Και το σπουδαιότερο ζήσαμε σαν παιδια!!! 

Πώς τα καταφέραμε;

Ναι μεγάλωσα σε χωριό και θέλω αυτά που έζησα να τα ζήσουν όλα τα παιδια, .... 

Χωρίς φόβο, χωρίς άγχος, χωρίς τιμωρία.... Μόνο παιχνιδι!!! 

Δεν ξέρω τι με έπιασε και τα θυμήθηκα όλα αυτά... Δεν μπορώ άλλο να βλέπω φατσουλες παιδιων πισω απο μάσκες στη σειρά,σε απόσταση, πισω απο τζαμαρίες μπροστά από οθόνες χωρίς χαμογελο.... με ένα αβέβαιο μέλλον....

            Τα φιλιά μου και να περνατε καλά!!! 

19 σχόλια:

  1. I do not know if any time in the past was better but I do not change my childhood and my youth for which the new generations live today.
    I was happy to grow up in the 80s, playing in the street and enjoying myself with friends, without a phone or tablet, or Internet ... My parents, my sister, my school, a notebook, some paintings, a good book, a board game and a few friends is all you need to be happy.
    Thanks for reminding me in this beautiful post.
    Hugs from Spain

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πόσα πράγματα μου θύμισε η εγγραφή σου. Και πόσα όμορφα συναισθήματα γέμισαν πρωί πρωί το μυαλό μου!
    Ειδικά εκείνο το "Πάνω γειτονιά". Παιδί της πάνω γειτονιάς ήμουν κι εγώ, ένας δρόμος χώριζε το χωριουδάκι μου με τις λίγους κατοίκους του, αλλά τα όρια σαφή. Ομηρικοί αγώνες ποδοσφαίρου ανάμεσα στις δύο γειτονιές αλλά πάντα φίλοι.
    Να είσαι καλά, Δέσποινα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι όμορφα που περιγράφεις τα παιδικά σου χρόνια. Κάπως έτσι μεγάλωσα και γω.Όλα ήταν αγνά και απλά. Δυστυχώς αυτή η εποχή τελείωσε και δεν ξαναγυρίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όμορφα χρόνια μου θύμισες Δέσποινα. Εμείς οι πιο μεγάλης ηλικίας ζήσαμε τα παιδικά μας χρόνια με πολύ παιχνίδι στη γειτονιά και στα διαλείμματα του σχολείου. Όμως αυτή τη ζωή την στερήσαμε από την νέα γενιά με την υπερκατανάλωση και τις ανέσεις που ναι μεν έκαναν την ζωή μας πιο εύκολη μας στέρησαν όμως την ανεμελιά. Κλειστήκαμε στα σπίτια και κλείσαμε και τα παιδιά μας.
    Καλημέρα και φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Α και εμένα μου θύμισες όμορφα χρόνια ελευθερίας και ξεγνοιασιάς. Γι αυτό όταν τα διηγούμαι στα παιδιά μου μου λένε '' τι ωραία παιδική ηλικία είχες''!! Πολύ λυπάμαι για τα σημερινά παιδιά και πίστευα ότι δεν υπάρχουν χειρότερα και να τώρα με τη μάσκα και τους περιορισμούς απλά επιβιώνουν...
    Καλημέρα Δέσποινα, οι αναμνήσεις σου είναι σαν τις δικές μου και είναι στήγιγμα για μας
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πανέμορφος ο κόσμος σου Δέσποινα!
    Κι εγώ της δικής σου γενιάς είμαι και συμμερίζομαι όλα όσα λες.
    Προσπαθούμε να ζήσουμε ανταποκρινόμενοι στοιχειωδώς στις τεράστιες αλλαγές που συμβαίνουν γύρω μας. Συνεχίζουμε όμως να κρατάμε μέσα μας ζωντανό τον δικό μας παλιό, αγαπημένο κόσμο.
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχο το τότε...όλοι το φυλάμε σα θησαυρό μέσα μας!

    Πολύ καλησπέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφοκλή χαίρομαι για την επίσκεψη στο σπιτάκι μου!!
      Συμφωνώ τον φυλάμε αυτόν τον θησαυρό μέσα μας αλλά θα πρεπε να τον δείχνουμε που και που!!
      Καλη συνέχεια!!

      Διαγραφή
  8. Δεσποινα μου έτσι ακριβώς έζησα κι εγώ τα παιδικά μου χρόνια αν και δεν έχω χωριό η Αθήνα τότε ήταν ένα μεγάλο χωριό με χωματόδρομο και αλάνες και όταν μας έβαλαν τις πρώτες κολόνες με φως στη γειτονιά παίζαμε όλη εκείνη τη νύχτα γιορτάζοντας το γεγονός που θα μπορούσαμε να καθόμαστε έξω πιο αργά εφοσων θα βλέπαμε με τα φώτα και μη νομίζουν οι πιο νέοι ότι μιλαω για προ αμνημονεύτων χρόνων απλώς ο κόσμος άλλαζει πολύ γρήγορα με ιλιγγιώδη ταχύτητα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξερω Ρένα μου ότι και οι μεγαλουπόλεις ήταν ένα μεγάλο χωριό όπου και εκεί τα παιδια επεζαν ανέμελα. Ο κόσμος αλλάζει και έτσι πρεπει αλλά γιατί να αλλάζει προς το χειροτερο;Γιατί τα παιδια να μεγαλώνουν σε ένα σκληρό κόσμο;αφου εμείς μεγαλώσαμε έχοντας τόσες όμορφες αναμνήσεις γιατί δεν τίς μεταδωσαμε;
      Τι λάθος κάναμε;
      Την καλημέρα μου!!
      Καλή συνέχεια!!

      Διαγραφή
  9. Τι υπέροχες αναμνήσεις Δέσποινα! Η νοσταλγία αφυπνίζει συναισθήματα από ένα μαγικό κύκλο ζωής που ευλογηθήκαμε να το ζήσουμε.
    Να είσαι καλά!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό λέω κι εγώ Αννικα μου εμείς ευλογηθηκαμε γιατί όχι και τα παιδιά μας;
      Τα φιλιά μου!!

      Διαγραφή
  10. ααααααααααααχ ........!!!!
    μ αυτα ζουμε αλλά μαλλον γερασαμε γιατι κ γω ολο θυμησεις ειμαι.,..
    ολο παρελθον ποσο αγαπη ποση χαρααααααααααααα και βιαζομασταν να μεγαλωσουμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεχόμαστε τόσο άσχημα γεγονότα τον τελευταίο καιρό Σοφακι μου που δικαίως αναπωλουμε τα παιδικα μας χρόνια που ήταν τόσο όμορφα!!!
      Καλημέρα!!!

      Διαγραφή
  11. Τι ωραίες αναπολήσεις Δέσποινα μου είμαστε τόσο τυχεροί που τις έχουμε ζήσει και τις έχουμε αποθυκευσει στις μνήμες μας !!! και τι καλά που τις μοιράστηκες μαζί μας και μας τις θύμησες!!
    Πόσο απλά ήταν τότε τα πράγματα και πόσο χαρούμενοι είμασταν σαν παιδιά!!!
    Πως έχουμε κάνει έτσι χάλια τον κόσμο των παιδιων...
    Καιρό είχα να έρθω και θαύμασα τις δημιουργίες σου από τις δεύτερες ευκαιρίες που έδωσες στα αντικείμενα..
    Μπράβο σου να είσαι καλα Δέσποινα μου καλή συνέχεια σε ότι κάνεις . φιλιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεσποινα κι εγω παιδί εκτός Πόλεως αλλά ουτε και σε χωριό, ετσι τα παιχνίδια ήταν μοναχικά αλλά εκτός σπιτιού. Με τα ζώα,με τη γη,με το ποδήλατο. Οι πιο χαρουμενες περίοδοι στη ν παιδική μου ζωή οταν περίμενα τα ξαδέλφια μου απο την Αθήνα!!!Τρελαινόμουν μέρες πριν οτι θα έρχονταν θα είχα παρέα,θα παίζαμε,θα πηγαίναμε για μπάνιο με τα ποδήλατα, σινεμά!!!Οταν σταματούσε το ταξί μπροστά στην αυλόπορτα ηταν γιορτή. Χωρίς τηλέφωνα ήμασταν πάντα σ ετοιμότητα για τα πάντα.Τωρα τα παιδιά είναι οχυρωμέν α πίσω απο κινητά,τάμπλετ και κάθε λογής μηχανήματα τεχνολογίας,με εικονικούς φίλους και εικονικά παιχνίδια.Μια ζωή σε αποστείρωση με πολλούς πολλούς κινδύνους να καιροφυλακτούν ακόμα και μέσα απ αυτά τα μηχανήματα!!! ΔΥΣΤΥΧΩΣ αλλαξαν τα πράγματα κι οχι πάντα προ ςτο καλό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό που λες ότι δεν παχύνατε ποτέ, πόσο μαγικό!! 😊
    Υπέροχες παιδικές αμναμνήσεις, όσο για τα σημερινά παιδιά,
    δεν είναι η καραντίνα που τα κρατά μέσα, έτσι ήταν και έτσι
    θα είναι, γιατί μεγαλώνουν τόσο διαφορετικά.. Τα φιλιά μου!🌼

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Kαλώς βρεθήκαμε!
    Και εγώ τέτοιο παιδί είμαι! Τετοιες αναμνήσεις εχω και ειναι υπεροχες!
    Θα χαρω αν με επισκεπτεις και εσυ οταν μπορεις στο μπλοκ μου
    https://ekfrastite.blogspot.com

    φιλια πολλα
    καλη συνεχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή