Σελίδες

Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017

Γούρια!!!!


Αλήθεια ποιος δεν είπε τα κάλαντα σαν ήταν παιδί;
Ποιος δεν ξύπνησε πρωί νύχτα ακόμη να προλάβει τους νοικοκυραίους πριν φύγουν από το σπίτι τους;
Ντυμένος με κασκόλ γάντια,σκουφί για να προστατευτεί από το κρύο που τρυπούσε μέχρι το κόκαλο;Μύτη μάγουλα κατακόκκινα αλλά η χαρά απέραντη...
Πρώτα βέβαια τα συγγενικά σπίτια εκεί που θα τους έδιναν κάτι παραπάνω αυτή ήταν η συμφωνία...


Ποιος ήταν αυτός που δεν κοίταξε τι κρατάει στο χέρι της η νοικοκυρά;Καραμέλα μελομακάρουνο,δραχμή,τάλιρο,δεκάρικο, ή πενηντάρικο για τους τυχερούς....ευρώ τώρα,δίευρα και πάει λέγοντας...και
Ποιος δεν ήταν αυτός που δεν τσακώθηκε για το ποιος θα κρατάει το τριγωνάκι,το κουτί ή το καράβι;Όλοι θελαν το τριγωνάκι να κρατάνε...και ποιός δεν σταμάτησε το τραγουδάκι με το που έπεφτε το φιλοδώριμα;Δρόμο για το επόμενο σπίτι...Ποιος δεν είπε σε <όσα περισσότερα σπίτια πάμε θα μαζέψουμε περισσότερα!!!Ποιός δε παραφύλαξε στη γωνία να περιμένουν να φύγουν οι πρώτοι να πάνε οι επόμενοι και τι συνομωσίες γίνονταν για το που θα πάνε πρώτα πριν προλάβουν άλλοι....

Κι αυτός που δεν ήξερε καλά τα λόγια στεκόταν πισω πίσω και απλά ανοιγόκλεινε το στόμα ταχα μου μην τον καταλάβουν....Η καζούρα μερικών κυρίων ταχα μου της παράδοσης που άν δεν άκουγαν όλο το τραγούδι φιλοδώρημα δεν έπεφτε!Εκεί γινόταν χαμός!Τα πρώτα λόγια τα ήξεραν όλοι μετά άρχιζε το μπέρδεμα και στο τέλος κατέληγε να το λέει ένας και απλά οι υπόλοιποι φώναζαν μόνο την καταληξη!!!Ποιός δεν ανέβηκε σε καλντερίμια...σοκάκια να σταθούν κάπου να φάνε καμιά καραμέλα να ξεγελάσουν την πείνα τους...και ύστερα η μοιρασιά...όλοι η παρέα ν'αρχίσει το μέτρημα και τι καυγάδες ξεσπούσαν αν έκανες λάθος....


Πόσα δεν έχω να θυμάμαι από τα παιδικά μου χρόνια τις μέρες εκείνες που λέγαμε τα καλαντα...και το χαρτζιλικάκι... τρέχαμε στο ψιλικατζίδικο να αγοράσουμε σοκολάτες,τίποτα περίεργες καραμέλες και ποιος την άκουγε την μάνα...<καραμέλες πήρατε;θα χαλάσουν τα δόντια σας!!!
Όμορφα χρόνια....
Αυτά τα τριγωνάκια είναι από τα παιδιά μου όταν έλεγαν αυτά τα κάλαντα.Τα είχα κρατήσει και σκέφτηκα να τα κάνω γούρια για φίλους αγαπημένους.
                                                            Καλό μήνα σε όλους!!!

7 σχόλια:

  1. Τέλεια ιδέα και υλοποίηση! Μου άρεσε πάρα πολύ.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πόσες αναμνήσεις δεν ξυπνάει αυτό το τριγωνάκι, πραγματι τα έχουμε ζήσει όλα αυτα, το πρωινο κρυο, τα κάλαντα, το φιλοδωρημα και στο τέλος τη μοιρασιά...
    Πολύ πρωτότυπη ιδεα να χρησιμοποιήσεις τα τριγωνάκια στα γούρια και πολύ όμορφοι οι συνδυασμοι που έκανες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μου άρεσε η ιδέα σου Δέσποινα μου.
    Τα δικά μας τα πήραν οι μικρές τώρα, οπότε πρέπει να περιμένουμε μερικά χρόνια ακόμα για να τα μεταμορφώσουμε.
    Έγιναν πάντως υπέροχα.
    Καλή συνέχεια και Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αχ τι μου θύμισες τώρα, Δέσποινά μου. Ωραίες εποχές με το τριγωνάκι στο χέρι για κάλαντα! Αχ! Πανέμορφη η ιδέα σου να τα μεταμορφώσεις σε γουράκια. Πολλά φιλιά, φίλη μου.
    Και κάτι άλλο: Πολύ χαίρομαι που σου άρεσε το βραβείο (το οποίο έφθασε στην Ελλάδα ταξιδεύοντας εκτός Ιταλίας από όπου ξεκίνησε). Να είσαι καλά. Πάντα τέτοια!!! Αν θες, μπορείς να βραβεύσεις κι εσύ 15 blogs. Απλά κάνε μια σχετική ανάρτηση. Δες τη δική μου ανάρτηση στο μπλογκ μου για να καταλάβεις. Φιλάκια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα Δέσποινά μου. Εχω προσπαθήσει δυο φορες να σου στείλω μέιλ αλλά μαλλον κάτι γίνεται και δεν το έχεις πάρει το δικό μου μέιλ για να μου στείλεις τα στοιχεία σου είναι : ndamopoulou@yahoo.gr
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή